beachgirl

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

funderar

Av Marie - 17 augusti 2011 18:23

Jag funderar på att börja på gym, finns ett dygnet runt gym som heter Fitness24seven, sen tänker jag ev börja ut och promenera och springa. Sen kanske börja simma med lite senare.

Kanske skall jag gå till en dietist som kan hjälpa mig med maten mm, jag tror jag behöver det, den sparken.

Verkar inte klara detta själv kan jag säga. Men jag har ju min pojkvän med.... Han är bra stöttning till mig.


Älskar dig min älskling......


  

 
 
några

några

17 augusti 2011 20:28

Fin blogg cheka gärna in på vår blogg www.loveizar.bloggplatsen.se :)

http://www.loveizar.bloggplatsen.se

Marie

17 augusti 2011 20:54

tusen tack

 
elin

elin

17 augusti 2011 22:23

låter som att du ska börja stor tränna.
Jag önskar dig lycka till:)
Hoppas du kommer på dom där lilla knepen som man kan tänka det kommer hjälpa oerhört i början.
Ha de!kram elin!

kolla gärna in i min blogg

eelinjjonsson.bloggplatsen.se

http://eelinjjonsson.bloggplatsen.se

Marie

18 augusti 2011 11:42

Mmmm vart nyss ute o gick stavgång 40 min, men nu har jag blåsa på hälen. Så tur ja inte gick längre innan jag vände. Men jatröttnar så fort på o träna så jag får la göra olika saker. Just nu dansar ja Zumba, stavgång, samt cyklar.
Tusen tack,, ja skall kika in på din blogg med s småningom. ;)

 
Gubbfan

Gubbfan

18 augusti 2011 09:15

Hej!
Din blogg dök upp i den där rutan när jag skulle stänga av.
Eftersom du ville ha fler besökare som gick in på din blogg, så tänkte jag "OK då".
Det är ju alltid trist att blogga om det är få som läser. För det här med bloggandet är ju en slags mentalt stöd, ungefär som man i en del läder går och biktar sig. Man blir av med en massa grubbel. Men det känns liksom bättre om någon läser ens bikt/tanke/fundering.
OK, det här blev grumligt och flummigt, men när jag nu pga ålder börjar tänka flummigt så får du nöja dig med det.
Jo din vikt är ett bekymmer. Den kommer att orsaka din alltför tidiga död. Man skall ju inte fån-stirra på BMI och liknande mått, men BMI bör ju inte ligga över 25 om man är någorlunda normal till kroppen, så du har ett tufft jobb framför dig. Dels sätta ett tänkt plåster över munnen varje gång något gott skymtar förbi, dels se till att man får i sig alla nödvändiga mineraler och vitaminer.
Ett litet tips är kanske att dra ned på salt. Jo jag vet, maten smakar XXX om man drar ned på salt och kryddor, men försök. Du vänjer dig.
Lycka till och se fram emot en fin tid med din nya pojkvän och ett hälsosamt och lååååååååångt liv.

Så blev det en liten kommentar också.
:-)

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Marie

18 augusti 2011 11:41

Hejsan.... Det e precis som du skriver. Och ja har väll inget intressant o skriva om eftersom ingen hittar hit. Jag har inget bra o erbjuda efetrsom ja vart arbetslös i 4 år.

Men men, du kikade in o lämnade ett fotspår, tack för det :)

 
Annie

Annie

18 augusti 2011 12:47

Bra blogg!
Kolla gärna min

http://fashionforyou.bloggplatsen.se

Marie

18 augusti 2011 12:49

Tusen tack!

Ja ska kika in din :)

 
Ebba

Ebba

18 augusti 2011 13:19

fin blogg!
titta gärna in på min om du vill :)

http://www.ebbaduvet.bloggplatsen.se

 
http://riderstraining.bloggplatsen.se

http://riderstraining.bloggplatsen.se

18 augusti 2011 13:30

Fin blogg!

Ta gärna en titt på min! :D

http://riderstraining.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

18 augusti 2011 14:11

Gäller att inte ge upp för snabbt =)
Träna är ju jättebra att du gör, men tänk på att inte göra för mkt i början utan att öka med tiden, annars skiter det sig lätt o du gör ingenting sen istället.

Läste att du går på zumba, vad tycker du om det? är det något som passar för alla? har funderat på det själv o det finns i byn jag bor i men inte vågat mig dit ännu ;)

Kärleken kan göra mkt för ditt mående, bra att han stöttar dig, du behöver ju all hjälp du kan få.

Såg du vart i Helsingborg o roat dig, det är väl en helt underbar stad, jag bara älskar den. Är född där men flytta tidigt. Nu är jag bara där några ggr om året o njuter av allt som finns där =)

Hoppas du har en fin dag *KRAM*

http://monda.bloggplatsen.se

Marie

18 augusti 2011 14:23

Hejsan! Läget?
Jag tränar det hemma;) För ja gillar inte o gå på gruppträning. :)

Ja han e underbar. Blev väll ett par på BAKKEN i fredags.

Ja jag ÄLSKAR Helsingborg, det e en stad som ja kan tänka mig o bo i....

Kram

 
Monica

Monica

18 augusti 2011 14:29

Läget är väl inte på topp då jag vart väldigt sjuk nu under 3 veckor. Men känner jag snart e frisk igen o det är skönt =)

Gillar inte heller gruppträning, men är det en bra träningsform som är enkel att göra hemma?

Låter så härligt med din kärlek, det gör ju att man blir glad =) o att allt känns lättare.

Helsingborg är en stad jag med skulle kunna bo i om jag flyttade men har inga sånna planer, men man vet aldrig kan ju bli ett sommarboende.

Så vad hittar du på annars idag då?

http://monda.bloggplatsen.se

Marie

18 augusti 2011 14:37

Usch då det låter ju inget vidare alls det =( Hoppas du e på bättringsvägen.

Det e en bra träning, men man måste ha gott om plats hemma framför TVn.

Ja jag e väldigt glad över honom, det var 3 år sen som ja hade en senast....

Mmm sommarboende kan man ju tänka sig där nere....

Ja har vart ute o gått 45 min, nu sitter ja o snackar i telefon med en kompis o sen kommer min kille ikväll. Är hus o husdjurs vakt denna veckan....

Du då?

 
Monica

Monica

18 augusti 2011 14:58

Ja jag är på bättringsvägen nu med pecillinkur nr 2 =)

Hmm där sprack den tanken för jag har sängen framför tvn haha

Ok själv har jag snart vart gift 3 år o det är 10 år sen vi träffades nu, allt har en början =)

Är sittandes i sängen o leker med datorn haha jag har ju inte så mkt ork än. Haft bihålsinflammation o lunginflammation så vart rätt risig men som sagt mkt bättre nu.

Härligt med en promenad, längtar tills jag kan gå lite igen. Fast som jag berättat innan är jag skadad efter en svår bilolycka så kan bara gå i perioder men hoppas ha en sån snart ;)

Vad är det för djur du är vakt åt?

http://monda.bloggplatsen.se

Marie

18 augusti 2011 15:04

Ja jag hoppas verkligen att du blir bra snart så du kommer ut i det fina väder...

Okej, du har inte plats runt omkring sängen =)
Ja jag har ´med vart med om en svår bilolycka, eller ja den var hemsk o så. Men med tanke på hur bilen såg ut och hur den låg så e jag glad ja bara skadade mig Psykiskt.

Jag har vart vakt åt 3 Birmakatter o 2 guldhamstrar samt min egna bonnkatt...

Hamstrarna hämtade min storebror o fam igår. Men katterna e ja vakt till, tills på söndag.

 
Monica

Monica

18 augusti 2011 15:10

Ja det ska jag nog =)

När va du med om din olycka? Och låter skönt med bara psykiska skador även om det kan va illa nog. Jag skadade mig för 17 år sedan o fick mkt skador i kroppen sen fick jag även hjärnskdor, men är oxå glad att jag lever =)

Mysigt med djur, vi har inga men är uppväxt med mkt djur. Är ju inte så mkt jobb med katter så du har säkert haft det skönt o rätt lugnt.

http://monda.bloggplatsen.se

Marie

31 augusti 2011 10:12

Jag var med om min den 3 oktober 2003, så det e längesedan, men aj kan inte glömma den o kan inte se en ambulans på utryckning mm. Ja man e ju glad man lever det är ju helt klart.

Jag hade hund då jag var liten, men sen när hon dog så hade inte mina föräldrar tid med en ny hund. Så blev katter istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 2 februari 2012 07:06

Nu har jag gett upp igen. Jag klarar inte att äta lite eller riktigt. Jag vill gå med i viktväktarna, viktklubben mm, men de kostar alldeles för mycket för min alltför tunna plånbok just nu. VARFÖR???? skall de kosta så mycket att få hjälp. Vill inte...

Av Marie - 16 januari 2012 12:41

Hej, nu har jag precis kommit hem från gymmet. Blev tufft idag. 50 min intervall på löpbandet, max hastighet var 6,1 och minst var 3,1. Max lutningen ökade jag till 2,5 % idag. Förbrände ca 430 kcal. Nöjd med mig själv. Men sen förvånar det mig att v...

Av Marie - 14 januari 2012 20:24

Jaha nu är det lördag och jag har tränat 45 min intensiv Zumba idag, kunde inte låta bli och göra det, skulle ju äta en god mumsig "IKEA" äppelkakga sen så jag kände mig tvingad :) Blir nog gymmet imorgon bitti med. Eller imorgon kväll. Kan säga at...

Av Marie - 13 januari 2012 11:59

Jaha nu är ja i farten igen efter att inte bloggat på ett tag, tror inte ja bloggade efter min sista träning på gymmet. Skall skriva ner hur jag tränat nu idag istället och då tar jag med träningen i onsdags med. Körde intervall träning på löpbande...

Av Marie - 8 januari 2012 23:07

Nu har jag fått en knas idé klockan 21 på kvällen, att jag skulle till gymmet och träna. Men så går det då jag äter på McDonalds. Får panikångest och gick iväg till gymmet. Jag har ikväll tränat följande Roddmaskinen: 5 min uppvärming Förbrände: ...

Sök i bloggen

Presentation


Denna blogg kommer att handla om mig, mina intressen, mitt liv och min väg tillbaka.

Motion

31 dec: 20 min intensiv wii Zumba

01 jan: 60 min på gym

04 jan: 50 min på gym

06 jan: 50 min på gym

08 jan: 50 min på gym

11 jan: 50 min på gym

13 jan: 45 min på gym

14 jan: 45 min intensiv Zumba 

vikten

Kommer väga mig 1 gång i veckan på måndagar. Har som delmål 3 kg på 12 veckor.  

01 jan: 110.5 kg START

08 jan: 110.0 kg -0.5 kg

Midjemått

2 januari:

 

Kategorier

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards