beachgirl

Alla inlägg under december 2011

Av Marie - 23 december 2011 08:55

Nu är det den mest trafikfarliga dagen ute och jag som skall köra iväg senare, men jag skall bara köra 2 mil till Hässleholm och jag skall till gymmet, så jag har ingen panik. Man kan ju bli irriterad över att hur bråttom folk har. Likadant att så fort man kör på en numera 100 väg och det är 2-1 filigt (eller hur man stavar det?) så tror folk genast att det är först som gäller och 140 km / h. En gång körde en om mig fort och längre fram låg han i diket, hur mycket tidigare kom han fram? Sen en annan gång så hade polisen tagit en som körde om oss. Man kommer inte fortare fram för att man kör fortare. Man kan köra tidigare istället. Nog om det.....


Igår kväll skrev min pappa att jag var med i AB, jag frågade honom vad det var, han skrev tillbaka "Aftonbladet", jag tänkte hur tusan kunde jag vara med i den tidiningen jag har ju inget gjort ju. hihi, men det hade med något att göra som jag delat med mig om på min FB sida.


Nu skall jag städa innan jag skall packa ut i bilen så jag kommer iväg till Hlm och kan träna innan det blir för mycket folk. Mina favoriter måste vara lediga. Det är cross-trainern, löpbandet, men mest av allt älskar jag RODDMASKINEN... Skall bara tänka på att ta vatten med mig idag så man inte blir yr på kuppen.


Skriver mer senare eller en annan dag.


MEn om jag inte skriver mer idag eller imorgon så får ni alla ha en RIKTIGT GOD JUL


Av Marie - 20 december 2011 08:27

så har jag tagit bort min viktnedgång coh hur mycket jag vill ha gått ner till de olika datumen. Dertta för att jag var och blev besviken då jag inte klarade det. Jag skall göra nya mer realistiska mål. Tyckte mina var realistiska och det hade dem varit med om jag hade fortsatt träna med. Men jag lider av ansträngningsastma och då det är och börjar bli kallt ute så reagerar min astma på det. Jag har nämligen svårt att andas endast genom näsan, för jag får panik. Därav så får jag in så mycket kall luft i min hals som gör att jag får svårt och andas tillslut. Min astma är okej på våren och hösten. Men sommaren, om det är för varmt kan vara minst lika jobbigt.


Nu skall ja börja på gymmet med, var där min första dag igår. Usch vad mycket folk det är där, men ajg var där vid fel tidpunkt. Men det var vid den tiden som dem hade genomgång av maskinerna. Jag fick reda på när det är mindre folk där med. Mitt på dagen mellan 10-16, efter kl 21, sen på lördag kvällar samt söndag fm. Så man kan ju se om man kan träna 120 min i veckan.


Skall träna 120 min i veckan nu och skall gå ner 3 kg på tiden 2 jan - 26 mars. Det är 12 veckor. De på min VC säger att 1 kg i månaden är okej. Tror nog jag kommer att gå ner mer om jag tränar med igen, men bättre att sätta låga delmål. Skall ju ner till 70 kg så det är ju 38 kg... Men det kslal gå, jag ger mig tusan på det....


Ha en underbar tisdag på er mina vänner.... så hörs vi snart hoppas jag....


Kramis

Av Marie - 19 december 2011 22:05

Jaha idag går en underbar bil i graven, iallafall som företag i Trollhättan. Som om vi inte har tillräckligt med arbetslösa. Räcker ju inte med dem som finns på SAAB i Trollhättan, utan de rör ju andra företag med.... Men GM kalrar inte av konkurenter i Kina. De hade ju bara bestämt sig för o inte sälja SAAB och inte hjälpa dem. Så jag säger ju bara tusen tack till dem, kan jag ju säga.

Orkar inte skriva mer nu, men GM kunde ha räddat SAAB, genom och låta dem sälja SAAB, men men, ja kommer verkligen inte att köpa en GM bil ALDRIG.......

Av Marie - 19 december 2011 21:54

Nyss kom jag och min älskade "sambo" hem från gymmet, vi har varit på genomgång på alla maskinerna som finns där... Kan säga att jag redan har hittat min favorit bland maskinerna, nämligen roddmaskinen. Den var grymt kul kan jag ju säga. Testade att springa lite på bandet med, men jag blev för yr. Berodde nog på vätskebrist.


Någon som vet vad man kan äta innan man tränar och efteråt när man är klar? Jag har noll koll på det anser jag. Jag vill ju gå ner i vikt nämligen. Funderar på att åka till gymmet två gånger i veckan och sen på 1 pass i veckan till en början. Kanske kan vara lagom.


Det som är så kanon med Fitness24seven är att det finns på många ställen, de ahr öppet dygnet runt (visst då har de obemannat, men det går ju ändå), de har ett speciellt tjejgym som bara tjejer får träna på. Kan vara grymt skönt om man e stor som ett hus som jag är....Inga killar som kommer dit in och kan se en.


Kram på er alla, nu skall ja blogga om en annan sak, sen mysa med min "sambo"

Av Marie - 3 december 2011 15:08

Jag är ingen bra bloggare, men detta är min typ av terapi kan jag ju säga om allt mellan himmel o jord. Just nu har jag massa tankar i mitt huvud. Vet inte hur jag skall göra eller känna, pratar med folk och ber om råd. Man vet inte hur man skall göra i vissa situationer. Just nu har jag hamnat i ett dilemma, men jag hoppas att jag kommer att komma på hur jag skall lösa det elller klara av detta. Kan tyvär inte berätta här vad det är eller handlar om, men om ni vill hjälpa mig med tips o råd så kan ni ju kommentera min blogg så kanske jag berättar vad det handlar om i stora drag.


Men min hjärna är helt blank just nu. Lyssnar lite på Saade vol.2 för o rensa tankarna, skulle behöva komma till ett gym o banka skiten ur något eller träna som tusan. Bara endast rensa mina tankar

Sök i bloggen

Presentation


Denna blogg kommer att handla om mig, mina intressen, mitt liv och min väg tillbaka.

Motion

31 dec: 20 min intensiv wii Zumba

01 jan: 60 min på gym

04 jan: 50 min på gym

06 jan: 50 min på gym

08 jan: 50 min på gym

11 jan: 50 min på gym

13 jan: 45 min på gym

14 jan: 45 min intensiv Zumba 

vikten

Kommer väga mig 1 gång i veckan på måndagar. Har som delmål 3 kg på 12 veckor.  

01 jan: 110.5 kg START

08 jan: 110.0 kg -0.5 kg

Midjemått

2 januari:

 

Kategorier

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards