beachgirl

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Hjälplös

Av Marie - 9 augusti 2011 11:47

Tips snälla någon......

Några som har bra bantningstips och tilldela mig? Känns som jag testat allt. Viktklubben, viktväktarna, äta ofta o lite, äta sällan o lite, motionera, dietist mm. Jag verkar inte klara av det helt enkelt.

Undrar om någon har tips till mig att tilldela....

Eller som kan tänka sig o peppa mig?


Kramis på er......


  

mat · motion · vikten
 
 
Ingen bild

S

9 augusti 2011 13:42

Visst kan vi hjälpas åt att peppa varandra, alltid lika bra och kul med en "pepp-kompis" haha :-)
Jag väger ca 56-57 kg, jag vill gå ner till ca 50. Är 158 lång.

Med tips på hur man kan gå ner i vikt.. Ja du, sätta upp delmål. Det är inte lätt att gå ned i vikt om man inte har ett MÅL, vi säger att du har delmål nr 1: 103 kg tex. Eller att du ska kanske klara springa/powerwalka 5km på 30-35min, som du inte klarat innan.
Ja, du kan väl svara på min kommentar så kanske vi kan hjälpas åt?
Kram :-)

Marie

9 augusti 2011 15:03

Javisst e det bra med en pepp kompis... Någon som man kan snacka med om de e motigt eller går bra.... =) Jag är 174 cm lång. Skall ner till 75 kg. Men som du säger man kan sätta delmål istället för o tänka på målvikten kanske. Det var bra tips.... Kanske skall se om jag kan hitta en runda som ja skall kunna gå fortare och fortare... ;)

 
Ingen bild

Rebecka-m

9 augusti 2011 14:29

aa om du äter nyttigt och börjar träna hårt så kommer du nog gå ner i vikt, det är den enklaste lösningen. om du inte går ner i vikt och går upp istället så betyder det ju att du har ökat i muskelmassa. om du äter godsaker och sånt så sluta med det. jag tror du kommer klara det för du se inte alls tjock ut på dina bilder ! :)

Marie

9 augusti 2011 15:05

Nej e inte många som tror mig då jag säger hur mkt jag väger... Men vi får se vad som händer.. Har väll lite hamnat i fällan igen då man träffar ngn, dejtar eller får pojkvän.
Myspys middag mm, men nu har vi bytt ut chipsen emot grönsaksstavar. ;)

 
Marie

Marie

9 augusti 2011 15:26

Åh, denna ständiga viktkamp.. ;)
Jag har kört lchf två gånger, provat det?
Fruktansvärt bra sätt att gå ner i vikt tycker jag, dessutom FÅR man ju faktiskt äta så länge man undviker socker & kolhydrater :))
Att inte stirra sig blind på vågen är ju också ganska bra tips faktiskt.. Ta fram måttbandet också, ibland hänger inte allt på själva vikten.. :) Hoppas det går bra för dig, och jag peppar mer än gärna!

http://maarey.bloggplatsen.se

Marie

9 augusti 2011 15:35

Hejsan! tusen tack för tipsen. Vad är LCHF för någonting då? Jag fick tipset av en polare som gått på Xtrawaganza något o de skall äta max 500 kcal per dag. Hur klarar man sig på det undrar jag? Hoppas gärna på ditt peppande, du verkar vettig ju. Man kan behöva det i med och motgång.
Skall kika på din blogg nu tänkte jag :)

 
Marie

Marie

9 augusti 2011 16:00

Personligen tycker jag lchf är kanon :)
Man får äta hur mycket man vill, men som sagt bara man undviker kolhydraterna & allt socker.
Dessutom är det lätt att hålla koll på kolhydraterna då man får äta 5g/100g om dagen och det brukar stå på alla förpackningar :)
Desstuom ska det vara så naturligt som möjligt, det vill säga riktig vispgrädde, äkta smör (inte margarin), créme fraiche, ägg och allt sånt där :)
Googlar du hittar du mycket mer & bättre information :)

Ja, den metoden har jag hört talas om men vet inte riktigt vad det är för något. Tror jag ska googla lite på den och titta!
Bara det inte är sån man ska dricka såna där shakes några gånger om dagen?!
Fy tusan vad hemskt, skulle jag aldrig klara av..

Absolut, ska allt titta in här hos dig och se hur du sköter dig ;)

http://maarey.bloggplatsen.se

Marie

9 augusti 2011 16:04

Hejsan, hihi jasså man får käka kolhydrater.... Men vad menar du med 5 g/100g? förstod inte det riktigt.... Har hittat en del sidor på näten på recept på LCHF. Har ju en rubrik där jag skall ha midjemåttet med. ;)
Jag har ollat in på din sida med nu o kommenterat... ;)
Mvh Marie

 
Tanyk

Tanyk

9 augusti 2011 16:16

Hej.
Mina tips är att äta mycket av tex Kvarg. En mjölkprodukt som är ytterst fettsnål och bra. till den kan man hälla i "Funlight saft" i en god smak. och sedan kan man hälla på nån blandning av tex pumpakärnor, gojibär, fullkornsringar, olika bär osv. Blir gott som tex frukost, mellis osv.
om du inte blir mätt så kan du koka lite ägg, men ät då helst bara vitan.
även gröt på fullkorn är ju nyttigt och bra med lite bär eller annat nyttigt som du gillar att ha i.

sedan till lunch kan du äta massor med grönsaker som har mycket vitaminer som tex broccoli,paprika,bönor, och annat mumsigt. och till detta äta mycket proteiner som tex fisk, kyckling osv. INGEN dressing,bröd eller wathever. Drick vatten till detta. Om jag får rikgigt sug kan jag dricka en cola zero.

sedan finns det ju massor med annat man kan käka men orkar inte skriva. :P... jag brukar även dra till med nån nyttig "shake" istället för nåt mål om man är lite lat åså.:)

om du kombinerar detta med MASSOR med träning och lite extra vitaminer, proteinpulver mm så kommer du nog rasa i vikt.
Jag kan ta ett exempel på min kille tex, som vägde 95 kg som nu väger ca 79 kg, bra va? Och nu kan han dessutom äta pizza osv utan att gå upp. han höll på i några månader med detta.
och jag själv åt lite annorlunda än så här, fuskade liite med med träning åså men jag vägde först 62,7 och nu väger jag 55 kg. minskning på 7,7 kg iaf. och man måste ju tänka på att det får ta lite längre tid för tjejer också.

ha det så bra och lycka till med vad du nu bestämmer dig för att göra.
kram

http://Tanyk.blogg.se

Marie

9 augusti 2011 16:38

Kommer kanske o köra detta men inga lightprodukter. Det e farliga saker så det kör jag inte med o likaså inte mjölk då jag inte tål det.... Men annars skall jag kolla igenom det du skrev..

Tusen tack ;)

 
Marie

Marie

9 augusti 2011 16:44

Nej alltså man ska ju undvika kolhydraterna så mycket som möjligt :)
Hm, ska försöka förklara så gott jag kan :)
Nu tog jag fram ett paket med sås, pulversås du vet!
På förpackningen står det hur mycket kolhydrater,protein,energi, fett och allt möjligt det är i produkten. Det brukar också vara två kolumner där det i den ena står "Per 100g" och i den andra "per portion".
Om du läser i den som det står per 100 g får det max vara 5g kolhydrater.
I den jag tog fram är det 66 g och det är ju på tok för mycket, men är det 5 eller mindre än 5g/ 100 g så är det helt okey.
Fast jag fuskade lite och tillät upp till 7g i början:)
Hoppas det var en vettig förklaring, haha annars går det nog att googla fram lite bättre :)
Ja jag såg det, trevligt med lite kommentarer ;)
Kram

http://maarey.bloggplatsen.se

Marie

9 augusti 2011 16:56

Hej marie!
Nu förstod jag ju precis hu u menade :) Var det inte svåare än så.... ;)
Jag skall vila lite nu tänkte jag.... Har en sak o se fram emot på fredag.... Skall planera lite inför detta... ;)

Kram

 
Ingen bild

Jenny

9 augusti 2011 16:57

Prova soppdiet, funkar bra och soppan är faktiskt god. hittade det på nätet och gick ned i soormande takt. sen kan man sluta när man vill köra hur länge man vill. och du får äta hur mkt du vill och orkar. Sen när man är i det hela räcker det med promenader, om man äns vill de. grymt! du kommer se resultat.

Jag tycker dock att man ska vara nöjd med sig sj som man är. men mår man bra utav det så kör på ! :)

Marie

9 augusti 2011 17:48

soppdiet? ja sen börjar man äta igen o går upp dubbelt så mkt....

 
camilla larsson

camilla larsson

9 augusti 2011 19:22

Skulle behöva tips och idder men ingen soppdiet för då går man upp det dubbla sen

http://camillasreceptochcitat.bloggplatsen.se

Marie

9 augusti 2011 19:24

va??

 
Monica

Monica

9 augusti 2011 21:35

Tror man ska äta så vanlig mat som möjligt o inte all denna halvfabrikat osv jag är som du överviktig o har prövat det mesta, med varierande resultat. Sen är det bättre o mäta sig än att väga sig o att inte göra det för ofta. Peppar dig gärna om jag kan, skulle va skönt o bli det ibland med men jag är handikappad efter en svår bilolycka för 17 år sen så jag kan inte träna som alla friska kan =)Så vet mkt om psykiskt dåligt mående med. Är inte inne varje dag men när jag är här kan du alltid få stöd av mig. *kram*

http://monda.bloggplatsen.se

Marie

9 augusti 2011 21:38

ja okej ja det e ju ett problem det där med handikapp o träna mm, men ja får la se om ja kan peppa dig med... E ju mitt jobb och lyckas peppa folk. Inte för jag jobbar för jag e arbetslös, men ajg är utbildad personlig assistent...

 
Ankie

Ankie

9 augusti 2011 21:44

hej
jag hade också testat allt och mått skit av det så jag tog kontakt med anna skipper och köpte hennes proteinpulver, sedan dess har jag sluppit sötsug och blodsockerfall fast jag unnar mig ändå med måtta.

Lösningen är att hitta n sund syn på mat och lära sig äta rätt, det är inte så komplicerat som jag alltid trott
ha det bra

http://missangela.bloggplatsen.se

Marie

9 augusti 2011 21:47

Hur kontaktade du henne=) Ja säger de att ja hade gärna vart med i hennes program hihi....

skall kolla in din blogg med sen.

 
Monica

Monica

9 augusti 2011 22:04

Synd du inte har jobb, men tyvärr många som inte har.
Tror på att ha regelbundenhet i livet med, för att må bra o det hjälper ju även till med vikten. Det som funkade absolut bäst för mig va "mediciner" jag fick av en homeopat jag gick hos 10 kg på 3 veckor o förvanlingen va stor på måtten, tyvärr kunde jag inte fortsätta hos honom men där blev det resultat. Gäller ju att hitta rätta kuren för en själv på vägen det som hjälper en hjälper ju kanske inte en annan.

http://monda.bloggplatsen.se

Marie

9 augusti 2011 22:08

4 året som arbetslös o har aldrig jobbat mer än på sommrarna, men nu inte alls på 4 år... Jag finns inte enligt AF heller.... Eftersom ja inte har rätt till A-kassa....

 
Liv-Lina

Liv-Lina

10 augusti 2011 00:19

Hej! =)
Ville bara säga att jag är i en liknande situation, och oxå provat allt. Har visserligen gått ner 8 kg nu, o d e en början, men ändå. Jag har inte direkt nåt super-råd, men som flera andra som kommenterat tycker jag att du ska försöka att inte hårdbanta, utan (hur tråkigt det än låter) FÖRST acceptera din vikt, och sen äta varierat och träna nåt som du verkligen gillar. Det har du säkert redan testat, men kanske oxå dra ner liiite grann på kolhydraterna, och öka proteinet. Och försöka öka din självkännsla samtidigt, om den är låg.
Min blogg handlar oxå om min viktnedgång, skall viförsöka peppa varandra? =) Kämpa på! /Lina

http://www.liv-lina.bloggplatsen.se

Marie

10 augusti 2011 09:08

Hej

Klart vi kan peppa varandra. Jag skall köra en nu som heter LCHF metoden. Har du testat denna?
Jag har dålig självkänsla pga mycket.
Arbetslös sedan 4 år tillbaka, lever på socialen för ja har inte rätt till A Kassa, Fas 3 kommer jag aldrig i eftersom jag inte har rätt till A Kassa. Tappade 3/4 av mitt hår då jag var 18 år. Pga medicin emot mens värk.

Jag kikar in på din blogg med sen. Klart vi kan peppa varandra..... KÄMPA PÅ NU !!! Hur har du det idag förresten? / Marie

 
http://riderstraining.bloggplatsen.se

http://riderstraining.bloggplatsen.se

18 augusti 2011 13:33

Har du testat Xtravaganza? Det ska tydligen vara jätte bra! LYCKA TILL :)

http://riderstraining.bloggplatsen.se

Marie

18 augusti 2011 14:17

Det kallar jag ärligt talat för svältkurs..... 500 kalorier om dagen. Sen har jag 300 kr o leva på i månaden så ja har inte råd med ngt som kostar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 2 februari 2012 07:06

Nu har jag gett upp igen. Jag klarar inte att äta lite eller riktigt. Jag vill gå med i viktväktarna, viktklubben mm, men de kostar alldeles för mycket för min alltför tunna plånbok just nu. VARFÖR???? skall de kosta så mycket att få hjälp. Vill inte...

Av Marie - 16 januari 2012 12:41

Hej, nu har jag precis kommit hem från gymmet. Blev tufft idag. 50 min intervall på löpbandet, max hastighet var 6,1 och minst var 3,1. Max lutningen ökade jag till 2,5 % idag. Förbrände ca 430 kcal. Nöjd med mig själv. Men sen förvånar det mig att v...

Av Marie - 14 januari 2012 20:24

Jaha nu är det lördag och jag har tränat 45 min intensiv Zumba idag, kunde inte låta bli och göra det, skulle ju äta en god mumsig "IKEA" äppelkakga sen så jag kände mig tvingad :) Blir nog gymmet imorgon bitti med. Eller imorgon kväll. Kan säga at...

Av Marie - 13 januari 2012 11:59

Jaha nu är ja i farten igen efter att inte bloggat på ett tag, tror inte ja bloggade efter min sista träning på gymmet. Skall skriva ner hur jag tränat nu idag istället och då tar jag med träningen i onsdags med. Körde intervall träning på löpbande...

Av Marie - 8 januari 2012 23:07

Nu har jag fått en knas idé klockan 21 på kvällen, att jag skulle till gymmet och träna. Men så går det då jag äter på McDonalds. Får panikångest och gick iväg till gymmet. Jag har ikväll tränat följande Roddmaskinen: 5 min uppvärming Förbrände: ...

Sök i bloggen

Presentation


Denna blogg kommer att handla om mig, mina intressen, mitt liv och min väg tillbaka.

Motion

31 dec: 20 min intensiv wii Zumba

01 jan: 60 min på gym

04 jan: 50 min på gym

06 jan: 50 min på gym

08 jan: 50 min på gym

11 jan: 50 min på gym

13 jan: 45 min på gym

14 jan: 45 min intensiv Zumba 

vikten

Kommer väga mig 1 gång i veckan på måndagar. Har som delmål 3 kg på 12 veckor.  

01 jan: 110.5 kg START

08 jan: 110.0 kg -0.5 kg

Midjemått

2 januari:

 

Kategorier

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards